Rezultate ale învăţării |
Cunoștințe |
Aptitudini |
Responsabilitate şi autonomie |
Discipline |
| R1 |
Studentul/absolventul descrie concepte, teorii, principii, fenomene și legi fundamentale ale fizicii. |
Studentul/absolventul utilizează adecvat noțiunile și metodele specifice modelării fenomenelor fizice în comunicarea profesională. |
Studentul/absolventul prezintă lucrări și seminarii științifice sau de popularizare, adaptând conținutul la publicul țintă. |
DI.103FM Mecanică fizică I, DI.104FM Fizică moleculară și căldură I , DI.113FM Mecanică fizică II |
| R2 |
Studentul/absolventul explică și interpretează concepte, teorii, modele și principii de fizică, evidențiind aplicații practice. |
Studentul/absolventul aplică principiile și legile fizicii în rezolvarea problemelor teoretice sau practice, inclusiv în situații parțial imprevizibile. |
Studentul/absolventul gestionează activități sau proiecte tehnice ori profesionale, asumând decizii și coordonând echipe în situații neprevăzute. |
DI.103FM Mecanică fizică I, DI.104FM Fizică moleculară și căldură I , DI.113FM Mecanică fizică II |
| R3 |
Studentul/absolventul stabilește metode adecvate de analiză pentru situații concrete în domeniul fizicii. |
Studentul/absolventul corelează metodele de analiză statistică cu date experimentale, integrând rezultatele și interpretând critic informațiile obținute. |
Studentul/absolventul își asumă responsabilitatea pentru dezvoltarea profesională, planificând și evaluând progresul propriu. |
DI.115FM Electricitate și magnetism, DFC.109FM Programarea calculatoarelor, DI.202FM Electrodinamică și teoria relativității I |
| R4 |
Studentul/absolventul deduce formule de lucru pentru calcule cu mărimi fizice, utilizând corect principiile și legile fundamentale. |
Studentul/absolventul evaluează critic o comunicare științifică sau un raport de specialitate cu grad de dificultate redus, analizând argumentele și concluziile prezentate. |
Studentul/absolventul execută cu responsabilitate sarcini de muncă independentă și contribuie la abordări interdisciplinare. |
DI.103FM Mecanică fizică I, DI.104FM Fizică moleculară și căldură I , DI.113FM Mecanică fizică II |
| R5 |
Studentul/absolventul descrie sisteme fizice, utilizând teorii și instrumente specifice pentru caracterizarea acestora. |
Studentul/absolventul colectează și interpretează date rezultate din aplicarea metodelor științifice, integrând rezultatele obținute într-un cadru analitic. |
Studentul/absolventul își organizează eficient programul și resursele, respectând termenele limită și normele de siguranță. |
DI.103FM Mecanică fizică I, DI.104FM Fizică moleculară și căldură I , DI.113FM Mecanică fizică II |
| R6 |
Studentul/absolventul identifică alternative optime de analiză pentru obținerea informațiilor relevante, făcând legătura cu principiile fundamentale ale fizicii. |
Studentul/absolventul redactează și prezintă un raport științific sau profesional, respectând cerințele de etică și standardele de calitate. |
Studentul/absolventul utilizează autonom sursele informaționale. |
DI.103FM Mecanică fizică I, DI.113FM Mecanică fizică II, DI.114FM Fizică moleculară și căldură II |
| R7 |
Studentul/absolventul explică principiul de funcționare al unui aparat de măsură sau al unei metode fizice, evidențiind algoritmul utilizat. |
Studentul/absolventul elaborează rapoarte și prezentări științifice, construind argumente logice și coerente privind subiecte de fizică generală. |
Studentul/absolventul efectuează stagii de cercetare în unități de profil, redactând rapoarte privind activitatea și rezultatele obținute. |
DI.104FM Fizică moleculară și căldură I , DI.201FM Optică , DI.213FM Electronică |
| R8 |
Studentul/absolventul identifică și precizează informații științifice relevante, compararea metodelor analitice cu cele numerice și reglementări legislative specifice domeniului fizicii. |
Studentul/absolventul compară rezultatele teoretice din literatura de specialitate cu cele experimentale, integrând datele într-un raport sau proiect profesional. |
Studentul/absolventul analizează critic un referat de specialitate sau o comunicare științifică cu grad de dificultate mediu, asumându-și concluziile și recomandările. |
DI.115FM Electricitate și magnetism, DFC.109FM Programarea calculatoarelor, DI.216FM Practica de specialitate (3 săpt. x 30 ore) |
| R9 |
Studentul/absolventul identifică metode, tehnici și instrumente de laborator necesare pentru proiectarea și realizarea experimentelor fizice. |
Studentul/absolventul deduce formule de lucru pentru calcule cu mărimi fizice, aplicând în mod adecvat principiile și legile fundamentale. |
Studentul/absolventul demonstrează autonomie în operarea, întreținerea și repararea aparaturii de laborator, respectând standardele de siguranță și calitate. |
DI.103FM Mecanică fizică I, DI.104FM Fizică moleculară și căldură I , DI.113FM Mecanică fizică II |
| R10 |
Studentul/absolventul utilizează corect și explică terminologia specifică utilizată în domenii interdisciplinare, principalele concepte și legități, caracteristicile sistemelor biologice din perspectiva principiilor de organizare și funcționare a materiei vii. |
Studentul/absolventul definește, descrie, discuta/prezenta conceptele majore din domenii interdisciplinare. |
Studentul/absolventul demonstrează responsabilitate și autonomie în utilizarea cunoștințelor științifice din domenii interdisciplinare, prin desfășurarea de cercetări, dezvoltarea sau îmbunătățirea de concepte, teorii metode operaționale sau produse biotehnologice, asumându-și decizii etice și profesionale în cadrul procesului științific. |
DI.116FM Anatomia și fiziologia omului, DI.216FM Practica de specialitate (3 săpt. x 30 ore), DO.205.1FM Elemente de biostructură |
| R11 |
Studentul/absolventul definește, explică și exemplifică tehnici experimentale de bază și moderne în analiza și caracterizează sistemele biologice, înregistrează și prezintă rezultatelor experimentale și explică principiilor metodelor științifice. |
Studentul/absolventul utilizează, investighează și analizează critic principiile de funcționare și utilizare a echipamentelor / instrumentelor, tehnicilor / metodelor de lucru pentru investigarea funcționarea sistemelor biologice. |
Studentul/absolventul aplică cunoștințele învățate în alte cursuri pentru a explica interactiunile organismelor cu mediul. |
DI.116FM Anatomia și fiziologia omului, DO.205.1FM Elemente de biostructură, DO.206.1FM Tehnici de diagnoză și tratament cu ultrasunete |
| R12 |
Studentul/absolventul descrie, identifică și sumarizează noțiuni privind caracteristicile fundamentale ale organismului uman sănătos atât cele structurale (moleculare, celulare, anatomice, genetice, histologice), cât și cele funcționale (fiziologice, biochimice, biofizice). |
Studentul/absolventul demonstrează capacitatea de a interpreta corect și a de a aplica noțiunile fundamentale privind structura și funcțiile organismului uman și metodele de investigare a funcțiilor biologice. |
Studentul/absolventul evaluează, ilustrează și integrează noțiuni fundamentale privind caracteristicile structurale și funcționale organismului uman sănătos caracteristic pentru specializarea urmată. |
DI.116FM Anatomia și fiziologia omului, DI.201FM Optică , DI.215FM Termodinamică şi Fizică statistică |
| R13 |
Studentul/absolventul descrie, identifică și sumarizează noțiuni specifice privind efectul radiațiilor ionizante asupra organismelor vii (radiobiologie) și metodele de determinare a dozelor de radiații (dozimetrie) și a măsurilor de radioprotecție. |
Studentul/absolventul demonstrează capacitatea de a interpreta corect și a de a aplica noțiunile de radiobiologie și dozimetrie în activitatea profesională. |
Studentul/absolventul evaluează, ilustrează și integrează noțiuni de radiobiologie și dozimetrie în planificarea, organizarea, evaluarea și furnizarea serviciilor medicale specifice. |
DI.305FM Radiologie și imagistică medicală, DI.311FM Practica de specialitate , DO.306.1FM Elemente de medicină nucleară |
| R14 |
Studentul/absolventul dovedește înțelegerea și analizează modalități de producere, evaluare critică și diseminare a datelor științifice rezultate din metode de cercetare calitativă și cantitativă. |
Studentul/absolventul interpretează corect, gestionează și raportează cunoștințe de tehnologia informației pentru documentarea, analiza și comunicarea informațiilor. |
Studentul/absolventul elaborează, susține și integrează cunoașterea și valorile profesionale, prin prezentări și comunicări publice, inclusiv într-o limbă de circulație internațională. |
DO.106.1FM Chimie generală, DO.106.2FM Chimie fizică, DFC.111FM Istoria Fizicii |
| R15 |
Studentul/absolventul identifică și descrie tehnicile experimentale de bază și moderne utilizate în analiza și caracterizarea compușilor chimici. |
Studentul/absolventul evaluează și analizează tehnicile experimentale pentru a proiecta și efectua experimente și pentru a realiza analize și teste (calitative și cantitative). |
Studentul/absolventul utilizează individual instrumente/ tehnici clasice de laborator și echipamente moderne, proiectează experimente, interpretează și analizează în mod corespunzător rezultatele obținute. |
DO.106.1FM Chimie generală, DO.106.2FM Chimie fizică, DO.315.2FM Introducere în nanotehnologii |
| R16 |
Studentul/absolventul definește conceptele fundamentale din disciplinele de bază ale matematicii. |
Studentul/absolventul oferă exemple de utilizare a conceptelor și rezultatelor teoretice de bază la rezolvarea exercițiilor și problemelor formulate în legătură cu tematica parcursă la disciplinele din curriculă. |
Studentul/absolventul folosește gândirea logică, analizează enunțul problemelor și selectează metoda specifică de rezolvare a problemelor din tematica parcursă la disciplinele din curriculă. |
DI.101FM Analiză reală, DI.102FM Algebră, geometrie şi ecuații diferențiale, DI.111FM Ecuațiile Fizicii matematice |
| R17 |
Studentul/absolventul definește și clasifică diferitele tipuri de exerciții fizice ca mijloace de instruire. |
Studentul/absolventul:
1.Identifică forma și conținutul exercițiului fizic.
2.Selectează exerciții fizice în funcție de finalitatea acestora.
3.Exemplifică diferite tipuri de exerciții fizice. |
Studentul/absolventul:
1. Caracterizează diferite tipuri de exerciții fizice în funcție de un set de criterii prestabilite.
2.Alege forme de organizare a exercițiilor fizice în funcție de obiectivele de instruire urmărite. Organizează grupuri de practicanți ai exercițiilor fizice în funcție de finalitatea activităților motrice și de resurse.
3. Selectează exerciții fizice în funcție de particularitățile practicanților. |
DI.108FM Educație fizică, DI.118FM Educație fizică, DI.207FM Educație fizică |
| R18 |
Studentul/absolventul cunoaște normele și principiile etice privind cercetarea științifică în domeniu precum și însușirea unei culturi a responsabilității în munca intelectuală. |
Studentul/absolventul asimilează normele explicite (texte cu valoare normativă) sau implicite (cutume, practici) care reglementează conduita academică și de cercetare în domeniu. |
Studentul/absolventul dă dovadă de solidaritate, reactivitate și suport pentru consolidarea integrității academice. |
DO.107.1FM Etică profesională și proprietate intelectuală, DO.107.2FM Autorat și diseminarea informației științifice , DFC.111FM Istoria Fizicii |
| R19 |
Studentul/absolventul cunoaște vocabularul de bază și terminologia de specialitate într-o limba străină din domeniul fizicii, structura textelor științifice și formatele de comunicare academică internațională. |
Studentul/absolventul este capabil să citească, să înțeleagă și să traducă texte de specialitate, să extragă informații relevante din surse științifice internaționale și să comunice oral și în scris, într-un mod autonom și profesional. |
Studentul/absolventul utilizează responsabil sursele informaționale internaționale, respectând normele de etică academică și demonstrând inițiativă în învățarea limbajului științific de specialitate. |
DI.105FM Limba străină I, DO.107.2FM Autorat și diseminarea informației științifice , DFC.109FM Programarea calculatoarelor |
| R20 |
Studentul/absolventul identifică, explică și argumentează concepte fundamentale de structuri de date, algoritmi și paradigme de programare, precum și a arhitecturii calculatoarelor. |
Studentul/absolventul elaborează, dezvoltă și demonstrează soluții software complexe utilizând algoritmi eficienți și paradigme diverse de programare. |
Studentul/absolventul coordonează echipe tehnice pentru dezvoltarea de aplicații informatice, asumând decizii responsabile legate de optimizarea și integrarea acestora. |
DFC.109FM Programarea calculatoarelor, DI.305FM Radiologie și imagistică medicală, DO.314.2FM Bioinginerie |
| R21 |
Studentul/absolventul înțelege și asimilează codurile de conduită și obiceiurile din diferite medii în care activează persoanele. |
Studentul/absolventul dezvoltă competențele personale, interpersonale și interculturale, prin implicarea în activități care favorizează autocunoașterea, empatia, comunicarea eficientă, respectul față de diversitate și colaborarea cu persoane din medii culturale diferite, în vederea atingerii obiectivelor. |
Studentul/absolventul conştientizează asumarea unor riscuri în mod responsabil, prin luarea de inițiative, luarea deciziilor în situații incerte și gestionarea consecințelor într-un mod etic și constructiv. |
DFC.109FM Voluntariat, DFC.120FM Voluntariat, DFC.208FM Voluntariat |