UNIVERSITATEA DIN BUCUREŞTI
FACULTATEA DE FIZICĂ


Misiunea programului de studii universitare de licență „Fizică Medicală” este aceea de a forma specialişti de înaltă calificare, în domeniul Fizicii Medicale, contribuind la creşterea efectivă a competenţei ṣi expertizei în practica medicală (imagistică medicală, radiodiagnostic, radioprotecţie, radioterapie).

Obiective:

Pregătirea studenţilor pentru o carieră de fizician medical în spitale și clinici medicale, laboratoare de cercetare & dezvoltare,  etc.).

Formarea de competenţe şi aptitudini legate de:

    • identificarea şi utilizarea adecvată a principalelor legi şi principii fizice într-un context dat;
    • utilizarea de pachete software pentru analiza şi prelucrarea de date;
    • efectuarea experimentelor de fizică, biofizică, fizică medicală şi evaluarea rezultatelor pe baza modelelor teoretice;
    • utilizarea de pachete software pentru analiza şi prelucrarea datelor experimentale în vederea optimizării diagnosticului şi tratamentului medical;
    • interpretarea informaţiilor cu caracter fizico-medical şi transmiterea lor într-o formă coerentă şi accesibilă;
    • participarea în echipe interdisciplinare (medici, fizicieni, biologi, chimişti) pentru stabilirea diagnosticului şi tratamentului adecvat.
  • Asigurarea unor schimburi/mobilităţi inter-universitare destinate încurajării transferului rapid al bunelor practici în activitățile de instruire profesională și de cercetare stiințifică.

Contract de studii
Plan de învăţământ (anul universitar 2025-2026)
Fişele disciplinelor

Parcurs în carieră/posibilități de continuare a studiilor:

  • Absolvenții pot continua studiile în cadrul programelor de studii de master ale facultății
  • Fizician medical în laboratoare de cercetare-dezvoltare din institute de cercetare sau companii
  • Fizician medical în spitale/clinici medicale

Ocupaţii posibile ale absolventului programului de licență Fizică medicală:

  • fizician (211101)
  • profesor in invatamantul gimnazial (232201 - în condiţiile legii)
  • fizician medical (222910)
Plan de învăţământ

UNIVERSITATEA DIN BUCUREŞTI
FACULTATEA DE FIZICĂ
Domeniul de studdii universitare de Licenţă: Fizică
Programul de studdii universitare de Licenţă: Fizica medicală
Durata studiilor: 3 (180 ECTS)
Anul 1
Discipline obligatorii
COD Disciplina Tipul disciplinei
Semestrul I
Semestrul II
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
c.t. l.p. sem. c.t. l.p. sem.
DI.101FM Analiză reală complementară 3 3 examen 6 Față în față
DI.102FM Algebră, geometrie şi ecuații diferențiale complementară 3 3 examen 6 Față în față
DI.103FM Mecanică fizică I fundamentală 2 2 examen 5 Față în față
DI.104FM Fizică moleculară și căldură I fundamentală 2 2 examen 5 Față în față
DI.105FM Limba străină I complementară 1 colocviu 2 Față în față
DI.111FM Ecuațiile Fizicii matematice de specialitate 2 2 examen 6 Față în față
DI.112FM Analiză complexă complementară 2 2 examen 5 Față în față
DI.113FM Mecanică fizică II fundamentală 1 1 1 examen 4 Față în față
DI.114FM Fizică moleculară și căldură II fundamentală 1 1 1 examen 4 Față în față
DI.115FM Electricitate și magnetism fundamentală 3 3 1 examen 8 Față în față
DI.116FM Anatomia și fiziologia omului de specialitate 2 2 colocviu 3 Față în față
DI.117.F Limbă străină II complementară 1 colocviu 2 Față în față
1047 1178
Total ore / săptămână:
21
24
26
32
Discipline optionale
COD Disciplina Tipul disciplinei
Semestrul I
Semestrul II
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
c.t. l.p. sem. c.t. l.p. sem.
DO.106.1
DO.106.2
Chimie generală
Chimie fizică
complementară 2 2 colocviu 4 Față în față
DO.107.1
DO.107.2
Etică profesională și proprietate intelectuală
Autorat și diseminarea informației științifice
complementară 1 colocviu 2 Față în față
320 000
Total ore / săptămână:
5
6
0
0
Discipline facultative
COD Disciplina Tipul disciplinei
Semestrul I
Semestrul II
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
c.t. l.p. sem. c.t. l.p. sem.
DFC.109FM Programarea calculatoarelor fundamentală 1 2 colocviu 4 Față în față
DFC.109FM Voluntariat complementară verificare 1 Față în față
DFC.119FM Complemente de matematică și ecuațiile fizicii matematice complementară 2 2 examen 3 Față în față
DFC.120FM Voluntariat complementară verificare 1 Față în față
120 202
Total ore / săptămână:
3
5
4
4
Activități didactice cu credite peste cele prevăzute de legislație
COD Disciplina Tipul disciplinei
Semestrul I
Semestrul II
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
c.t. l.p. sem. c.t. l.p. sem.
DI.108FM Educație fizică complementară 1 verificare 1 Față în față
DI.118FM Educație fizică complementară 1 verificare 1 Față în față
001 001
Total ore / săptămână:
1
1
1
1

Total ore / anul 1728
Total ore de curs: 336
Total ore activități practice:392
Anul 2
Discipline obligatorii
COD Disciplina Tipul disciplinei
Semestrul I
Semestrul II
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
c.t. l.p. sem. c.t. l.p. sem.
DI.201FM Optică fundamentală 3 2 1 examen 8 Față în față
DI.202FM Electrodinamică și teoria relativității I de domeniu 2 2 examen 5 Față în față
DI.203FM Bazele Fizicii atomice fundamentală 2 1 1 examen 5 Față în față
DI.204FM Limba străină II complementară 1 colocviu 2 Față în față
DI.211FM Electrodinamică si teoria relativității II de domeniu 2 2 examen 4 Față în față
DI.212FM Mecanică cuantică I fundamentală 2 2 examen 4 Față în față
DI.213FM Electronică 2 2 Examen 4
DI.214FM Fizica nucleului de specialitate 2 2 examen 5 Față în față
DI.215FM Termodinamică şi Fizică statistică fundamentală 2 2 examen 5 Față în față
DI.216FM Practica de specialitate (3 săpt. x 30 ore) de specialitate verificare 4 Față în față
735 1046
Total ore / săptămână:
15
20
20
26
Discipline optionale
COD Disciplina Tipul disciplinei
Semestrul I
Semestrul II
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
c.t. l.p. sem. c.t. l.p. sem.
DO.205.1
DO.205.2
Elemente de biostructură
Mecanică analitică
de specialitate 2 1 examen 5 Față în față
DO.206.1
DO.206.2
Tehnici de diagnoză și tratament cu ultrasunete
Metode numerice și simulare în fizică
de specialitate 2 1 1 examen 5 Față în față
DO.217.1
DO.217.2
Biochimie
Aparatură medicală
de specialitate 1 2 examen 4 Față în față
421 120
Total ore / săptămână:
7
10
3
4
Discipline facultative
COD Disciplina Tipul disciplinei
Semestrul I
Semestrul II
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
c.t. l.p. sem. c.t. l.p. sem.
DFC.208FM Voluntariat 0 verificare 1 Față în față
DFC.209FM Geometrie diferențială și aplicații în fizică complementară 2 2 examen 3 Față în față
DFC.210FM Elemente de curgere a fluidelor de specialitate 2 2 colocviu 4 Față în față
DFC.218FM Voluntariat 0 verificare 1 Față în față
440 000
Total ore / săptămână:
8
8
0
1
Activități didactice cu credite peste cele prevăzute de legislație
COD Disciplina Tipul disciplinei
Semestrul I
Semestrul II
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
c.t. l.p. sem. c.t. l.p. sem.
DI.207FM Educație fizică complementară 1 verificare 1 Față în față
001 000
Total ore / săptămână:
1
1
0
0

Total ore / anul 2630
Total ore de curs: 308
Total ore activități practice:322
Anul 3
Discipline obligatorii
COD Disciplina Tipul disciplinei
Semestrul I
Semestrul II
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
c.t. l.p. sem. c.t. l.p. sem.
DI.301FM Mecanică cuantică II fundamentală 2 2 examen 5 Față în față
DI.302FM Fizica particulelor elementare de specialitate 2 1 1 examen 5 Față în față
DI.303FM Fizica solidului de specialitate 2 2 1 examen 7 Față în față
DI.304FM Fizica moleculei de specialitate 2 1 1 examen 5 Față în față
DI.305FM Radiologie și imagistică medicală de specialitate 2 2 examen 5 Față în față
DI.311FM Practica de specialitate de specialitate 0 2 Față în față
DI.312FM Elaborarea lucrării de licenţă de specialitate 0 2 Față în față
1065 000
Total ore / săptămână:
21
27
0
4
Discipline optionale
COD Disciplina Tipul disciplinei
Semestrul I
Semestrul II
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
c.t. l.p. sem. c.t. l.p. sem.
DO.306.1
DO.306.2
Elemente de medicină nucleară
Metode și tehnici de prezentare a rezultatelor în fizică
de specialitate 1 1 1 examen 3 Față în față
DO.313.1
DO.313.2
Biofizică generală
Introducere în fizica polimerilor
de specialitate 2 2 1 examen 6 Față în față
DO.314.1
DO.314.2
Introducere în biologie moleculară și celulară
Bioinginerie
de specialitate 2 2 examen 5 Față în față
DO.315.1
DO.315.2
Detectori, dozimetrie şi radioprotecție
Introducere în nanotehnologii
de specialitate 2 2 examen 5 Față în față
DO.316.1
DO.316.2
Introducere în fizica acceleratoarelor și aplicații
Elemente de bioinformatică
de specialitate 2 2 1 examen 5 Față în față
DO.317.1
DO.317.2
Laseri. Aplicații în medicină
Energetica proceselor biologice
de specialitate 2 2 examen 5 Față în față
111 10102
Total ore / săptămână:
3
3
22
26
Discipline facultative
COD Disciplina Tipul disciplinei
Semestrul I
Semestrul II
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
c.t. l.p. sem. c.t. l.p. sem.
DFC.307.FM Voluntariat 0 verificare 1 Față în față
DFC.308.FM Instrumentație virtuală și achiziție de date complementară 2 2 colocviu 4 Față în față
DFC.309.FM Elemente de optică cuantică de specialitate 2 2 examen 4 Față în față
DFC.310.FM Chimia fizică a proceselor biologice de specialitate 2 2 colocviu 4 Față în față
DFC.320.FM Voluntariat 0 verificare 1 Față în față
660 000
Total ore / săptămână:
12
13
0
1
Activități didactice cu credite peste cele prevăzute de legislație
COD Disciplina Tipul disciplinei
Semestrul I
Semestrul II
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
c.t. l.p. sem. c.t. l.p. sem.
DI.318.FM Examen de licență – proba de cunoștințe fundamentale de Fizică (examen scris) 0 examen 5 Față în față
DI.319.FM Susținerea lucrării de licență 0 examen 5 Față în față
000 000
Total ore / săptămână:
0
0
0
10

Total ore / anul 3556
Total ore de curs: 254
Total ore activități practice:302

Anexa 1 a planului de învățământ - rezultatele învățării

Rezultate
ale
învăţării
Cunoștințe Aptitudini Responsabilitate şi autonomie Discipline
R1 Studentul/absolventul descrie concepte, teorii, principii, fenomene și legi fundamentale ale fizicii. Studentul/absolventul utilizează adecvat noțiunile și metodele specifice modelării fenomenelor fizice în comunicarea profesională. Studentul/absolventul prezintă lucrări și seminarii științifice sau de popularizare, adaptând conținutul la publicul țintă. DI.103FM Mecanică fizică I, DI.104FM Fizică moleculară și căldură I , DI.113FM Mecanică fizică II
R2 Studentul/absolventul explică și interpretează concepte, teorii, modele și principii de fizică, evidențiind aplicații practice. Studentul/absolventul aplică principiile și legile fizicii în rezolvarea problemelor teoretice sau practice, inclusiv în situații parțial imprevizibile. Studentul/absolventul gestionează activități sau proiecte tehnice ori profesionale, asumând decizii și coordonând echipe în situații neprevăzute. DI.103FM Mecanică fizică I, DI.104FM Fizică moleculară și căldură I , DI.113FM Mecanică fizică II
R3 Studentul/absolventul stabilește metode adecvate de analiză pentru situații concrete în domeniul fizicii. Studentul/absolventul corelează metodele de analiză statistică cu date experimentale, integrând rezultatele și interpretând critic informațiile obținute. Studentul/absolventul își asumă responsabilitatea pentru dezvoltarea profesională, planificând și evaluând progresul propriu. DI.115FM Electricitate și magnetism, DFC.109FM Programarea calculatoarelor, DI.202FM Electrodinamică și teoria relativității I
R4 Studentul/absolventul deduce formule de lucru pentru calcule cu mărimi fizice, utilizând corect principiile și legile fundamentale. Studentul/absolventul evaluează critic o comunicare științifică sau un raport de specialitate cu grad de dificultate redus, analizând argumentele și concluziile prezentate. Studentul/absolventul execută cu responsabilitate sarcini de muncă independentă și contribuie la abordări interdisciplinare. DI.103FM Mecanică fizică I, DI.104FM Fizică moleculară și căldură I , DI.113FM Mecanică fizică II
R5 Studentul/absolventul descrie sisteme fizice, utilizând teorii și instrumente specifice pentru caracterizarea acestora. Studentul/absolventul colectează și interpretează date rezultate din aplicarea metodelor științifice, integrând rezultatele obținute într-un cadru analitic. Studentul/absolventul își organizează eficient programul și resursele, respectând termenele limită și normele de siguranță. DI.103FM Mecanică fizică I, DI.104FM Fizică moleculară și căldură I , DI.113FM Mecanică fizică II
R6 Studentul/absolventul identifică alternative optime de analiză pentru obținerea informațiilor relevante, făcând legătura cu principiile fundamentale ale fizicii. Studentul/absolventul redactează și prezintă un raport științific sau profesional, respectând cerințele de etică și standardele de calitate. Studentul/absolventul utilizează autonom sursele informaționale. DI.103FM Mecanică fizică I, DI.113FM Mecanică fizică II, DI.114FM Fizică moleculară și căldură II
R7 Studentul/absolventul explică principiul de funcționare al unui aparat de măsură sau al unei metode fizice, evidențiind algoritmul utilizat. Studentul/absolventul elaborează rapoarte și prezentări științifice, construind argumente logice și coerente privind subiecte de fizică generală. Studentul/absolventul efectuează stagii de cercetare în unități de profil, redactând rapoarte privind activitatea și rezultatele obținute. DI.104FM Fizică moleculară și căldură I , DI.201FM Optică , DI.213FM Electronică
R8 Studentul/absolventul identifică și precizează informații științifice relevante, compararea metodelor analitice cu cele numerice și reglementări legislative specifice domeniului fizicii. Studentul/absolventul compară rezultatele teoretice din literatura de specialitate cu cele experimentale, integrând datele într-un raport sau proiect profesional. Studentul/absolventul analizează critic un referat de specialitate sau o comunicare științifică cu grad de dificultate mediu, asumându-și concluziile și recomandările. DI.115FM Electricitate și magnetism, DFC.109FM Programarea calculatoarelor, DI.216FM Practica de specialitate (3 săpt. x 30 ore)
R9 Studentul/absolventul identifică metode, tehnici și instrumente de laborator necesare pentru proiectarea și realizarea experimentelor fizice. Studentul/absolventul deduce formule de lucru pentru calcule cu mărimi fizice, aplicând în mod adecvat principiile și legile fundamentale. Studentul/absolventul demonstrează autonomie în operarea, întreținerea și repararea aparaturii de laborator, respectând standardele de siguranță și calitate. DI.103FM Mecanică fizică I, DI.104FM Fizică moleculară și căldură I , DI.113FM Mecanică fizică II
R10 Studentul/absolventul utilizează corect și explică terminologia specifică utilizată în domenii interdisciplinare, principalele concepte și legități, caracteristicile sistemelor biologice din perspectiva principiilor de organizare și funcționare a materiei vii. Studentul/absolventul definește, descrie, discuta/prezenta conceptele majore din domenii interdisciplinare. Studentul/absolventul demonstrează responsabilitate și autonomie în utilizarea cunoștințelor științifice din domenii interdisciplinare, prin desfășurarea de cercetări, dezvoltarea sau îmbunătățirea de concepte, teorii metode operaționale sau produse biotehnologice, asumându-și decizii etice și profesionale în cadrul procesului științific. DI.116FM Anatomia și fiziologia omului, DI.216FM Practica de specialitate (3 săpt. x 30 ore), DO.205.1FM Elemente de biostructură
R11 Studentul/absolventul definește, explică și exemplifică tehnici experimentale de bază și moderne în analiza și caracterizează sistemele biologice, înregistrează și prezintă rezultatelor experimentale și explică principiilor metodelor științifice. Studentul/absolventul utilizează, investighează și analizează critic principiile de funcționare și utilizare a echipamentelor / instrumentelor, tehnicilor / metodelor de lucru pentru investigarea funcționarea sistemelor biologice. Studentul/absolventul aplică cunoștințele învățate în alte cursuri pentru a explica interactiunile organismelor cu mediul. DI.116FM Anatomia și fiziologia omului, DO.205.1FM Elemente de biostructură, DO.206.1FM Tehnici de diagnoză și tratament cu ultrasunete
R12 Studentul/absolventul descrie, identifică și sumarizează noțiuni privind caracteristicile fundamentale ale organismului uman sănătos atât cele structurale (moleculare, celulare, anatomice, genetice, histologice), cât și cele funcționale (fiziologice, biochimice, biofizice). Studentul/absolventul demonstrează capacitatea de a interpreta corect și a de a aplica noțiunile fundamentale privind structura și funcțiile organismului uman și metodele de investigare a funcțiilor biologice. Studentul/absolventul evaluează, ilustrează și integrează noțiuni fundamentale privind caracteristicile structurale și funcționale organismului uman sănătos caracteristic pentru specializarea urmată. DI.116FM Anatomia și fiziologia omului, DI.201FM Optică , DI.215FM Termodinamică şi Fizică statistică
R13 Studentul/absolventul descrie, identifică și sumarizează noțiuni specifice privind efectul radiațiilor ionizante asupra organismelor vii (radiobiologie) și metodele de determinare a dozelor de radiații (dozimetrie) și a măsurilor de radioprotecție. Studentul/absolventul demonstrează capacitatea de a interpreta corect și a de a aplica noțiunile de radiobiologie și dozimetrie în activitatea profesională. Studentul/absolventul evaluează, ilustrează și integrează noțiuni de radiobiologie și dozimetrie în planificarea, organizarea, evaluarea și furnizarea serviciilor medicale specifice. DI.305FM Radiologie și imagistică medicală, DI.311FM Practica de specialitate , DO.306.1FM Elemente de medicină nucleară
R14 Studentul/absolventul dovedește înțelegerea și analizează modalități de producere, evaluare critică și diseminare a datelor științifice rezultate din metode de cercetare calitativă și cantitativă. Studentul/absolventul interpretează corect, gestionează și raportează cunoștințe de tehnologia informației pentru documentarea, analiza și comunicarea informațiilor. Studentul/absolventul elaborează, susține și integrează cunoașterea și valorile profesionale, prin prezentări și comunicări publice, inclusiv într-o limbă de circulație internațională. DO.106.1FM Chimie generală, DO.106.2FM Chimie fizică, DFC.111FM Istoria Fizicii
R15 Studentul/absolventul identifică și descrie tehnicile experimentale de bază și moderne utilizate în analiza și caracterizarea compușilor chimici. Studentul/absolventul evaluează și analizează tehnicile experimentale pentru a proiecta și efectua experimente și pentru a realiza analize și teste (calitative și cantitative). Studentul/absolventul utilizează individual instrumente/ tehnici clasice de laborator și echipamente moderne, proiectează experimente, interpretează și analizează în mod corespunzător rezultatele obținute. DO.106.1FM Chimie generală, DO.106.2FM Chimie fizică, DO.315.2FM Introducere în nanotehnologii
R16 Studentul/absolventul definește conceptele fundamentale din disciplinele de bază ale matematicii. Studentul/absolventul oferă exemple de utilizare a conceptelor și rezultatelor teoretice de bază la rezolvarea exercițiilor și problemelor formulate în legătură cu tematica parcursă la disciplinele din curriculă. Studentul/absolventul folosește gândirea logică, analizează enunțul problemelor și selectează metoda specifică de rezolvare a problemelor din tematica parcursă la disciplinele din curriculă. DI.101FM Analiză reală, DI.102FM Algebră, geometrie şi ecuații diferențiale, DI.111FM Ecuațiile Fizicii matematice
R17 Studentul/absolventul definește și clasifică diferitele tipuri de exerciții fizice ca mijloace de instruire. Studentul/absolventul: 1.Identifică forma și conținutul exercițiului fizic. 2.Selectează exerciții fizice în funcție de finalitatea acestora. 3.Exemplifică diferite tipuri de exerciții fizice. Studentul/absolventul: 1. Caracterizează diferite tipuri de exerciții fizice în funcție de un set de criterii prestabilite. 2.Alege forme de organizare a exercițiilor fizice în funcție de obiectivele de instruire urmărite. Organizează grupuri de practicanți ai exercițiilor fizice în funcție de finalitatea activităților motrice și de resurse. 3. Selectează exerciții fizice în funcție de particularitățile practicanților. DI.108FM Educație fizică, DI.118FM Educație fizică, DI.207FM Educație fizică
R18 Studentul/absolventul cunoaște normele și principiile etice privind cercetarea științifică în domeniu precum și însușirea unei culturi a responsabilității în munca intelectuală. Studentul/absolventul asimilează normele explicite (texte cu valoare normativă) sau implicite (cutume, practici) care reglementează conduita academică și de cercetare în domeniu. Studentul/absolventul dă dovadă de solidaritate, reactivitate și suport pentru consolidarea integrității academice. DO.107.1FM Etică profesională și proprietate intelectuală, DO.107.2FM Autorat și diseminarea informației științifice , DFC.111FM Istoria Fizicii
R19 Studentul/absolventul cunoaște vocabularul de bază și terminologia de specialitate într-o limba străină din domeniul fizicii, structura textelor științifice și formatele de comunicare academică internațională. Studentul/absolventul este capabil să citească, să înțeleagă și să traducă texte de specialitate, să extragă informații relevante din surse științifice internaționale și să comunice oral și în scris, într-un mod autonom și profesional. Studentul/absolventul utilizează responsabil sursele informaționale internaționale, respectând normele de etică academică și demonstrând inițiativă în învățarea limbajului științific de specialitate. DI.105FM Limba străină I, DO.107.2FM Autorat și diseminarea informației științifice , DFC.109FM Programarea calculatoarelor
R20 Studentul/absolventul identifică, explică și argumentează concepte fundamentale de structuri de date, algoritmi și paradigme de programare, precum și a arhitecturii calculatoarelor. Studentul/absolventul elaborează, dezvoltă și demonstrează soluții software complexe utilizând algoritmi eficienți și paradigme diverse de programare. Studentul/absolventul coordonează echipe tehnice pentru dezvoltarea de aplicații informatice, asumând decizii responsabile legate de optimizarea și integrarea acestora. DFC.109FM Programarea calculatoarelor, DI.305FM Radiologie și imagistică medicală, DO.314.2FM Bioinginerie
R21 Studentul/absolventul înțelege și asimilează codurile de conduită și obiceiurile din diferite medii în care activează persoanele. Studentul/absolventul dezvoltă competențele personale, interpersonale și interculturale, prin implicarea în activități care favorizează autocunoașterea, empatia, comunicarea eficientă, respectul față de diversitate și colaborarea cu persoane din medii culturale diferite, în vederea atingerii obiectivelor. Studentul/absolventul conştientizează asumarea unor riscuri în mod responsabil, prin luarea de inițiative, luarea deciziilor în situații incerte și gestionarea consecințelor într-un mod etic și constructiv. DFC.109FM Voluntariat, DFC.120FM Voluntariat, DFC.208FM Voluntariat

Anexa 2 a planului de învățământ - matricea rezultatelor învățării

Disciplina \ Rezultat R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8 R9 R10 R11 R12 R13 R14 R15 R16 R17 R18 R19 R20 R21 Nr rez
Chimia fizică a proceselor biologice X X X 3
Analiză reală X 1
Algebră, geometrie şi ecuații diferențiale X 1
Mecanică fizică I X X X X X X 6
Fizică moleculară și căldură I X X X X X X 6
Limba străină I X 1
Ecuațiile Fizicii matematice X 1
Analiză complexă X 1
Mecanică fizică II X X X X X X 6
Fizică moleculară și căldură II X X X X X 5
Electricitate și magnetism X X X X 4
Anatomia și fiziologia omului X X X X 4
Chimie generală X X X 3
Chimie fizică X X X 3
Etică profesională și proprietate intelectuală X 1
Autorat și diseminarea informației științifice X X 2
Educație fizică X 1
Educație fizică X 1
Programarea calculatoarelor X X X X X 5
Complemente de matematică și ecuațiile fizicii matematice X 1
Voluntariat X 1
Voluntariat X 1
Optică X X X X X X X 7
Electrodinamică și teoria relativității I X X X X X X X X 8
Bazele Fizicii atomice X X X 3
Limba străină II X 1
Electrodinamică si teoria relativității II X X X X X X X X 8
Mecanică cuantică I X X X X X 5
Electronică X X X 3
Fizica nucleului X X X X X 5
Termodinamică şi Fizică statistică X X X X X 5
Practica de specialitate (3 săpt. x 30 ore) X X X X X 5
Elemente de biostructură X X X 3
Mecanică analitică X X X 3
Tehnici de diagnoză și tratament cu ultrasunete X X X X 4
Metode numerice și simulare în fizică X 1
Biochimie X X X 3
Aparatură medicală X X X 3
Educație fizică X 1
Geometrie diferențială și aplicații în fizică X 1
Elemente de curgere a fluidelor X X X 3
Voluntariat X 1
Voluntariat X 1
Mecanică cuantică II X 1
Fizica particulelor elementare X X X X X 5
Fizica solidului X X X X X X X X 8
Fizica moleculei X X X 3
Radiologie și imagistică medicală X X X X X X X X X 9
Practica de specialitate X X X X X 5
Elaborarea lucrării de licenţă X X X X X 5
Elemente de medicină nucleară X 1
Metode și tehnici de prezentare a rezultatelor în fizică X X 2
Biofizică generală X X X X 4
Introducere în fizica polimerilor X X X X X 5
Introducere în biologie moleculară și celulară X X X X 4
Bioinginerie X X X 3
Detectori, dozimetrie şi radioprotecție X X X X X 5
Introducere în nanotehnologii X X X X X X X X X X X X 12
Introducere în fizica acceleratoarelor și aplicații X X X X X X X 7
Elemente de bioinformatică X X 2
Laseri. Aplicații în medicină X X X X 4
Energetica proceselor biologice X X X X 4
Instrumentație virtuală și achiziție de date X X X 3
Elemente de optică cuantică X X 2
Voluntariat X 1
Voluntariat X 1
Limbă străină II X 1
Total 22 20 14 18 20 16 13 5 21 10 10 9 6 8 3 6 3 5 10 4 6


FACULTATEA DE FIZICĂ

---Noutăţi---

Universitatea din București, prima universitate din România și pe poziția 93 la nivel mondial pentru implicarea în activități de dezvoltare durabilă, conform Times Higher Education Impact Rankings 2025

UB, pe locul 3 în lume la impactul și contribuția la obiectivul „Egalitatea de gen”

Universitatea din București este prima universitate din România și pe locul 93 la nivel mondial conform Times Higher Education Impact Rankings 2025, unul dintre cele mai cunoscute clasamente din spațiul academic internațional, care evaluează universitățile cu cea mai mare implicare în activități specifice dezvoltării durabile.

Este pentru prima dată când o universitate din România se situează în primele 100 de universități în clasamentul general Times Higher Education Impact Rankings 2025.

La nivel național, dintre cele 25 de universități incluse în clasament, Universitatea din București, care se află pe primul loc, este urmată de trei universități membre ale Consorțiului Universitaria: Academia de Studii Economice din București (201 – 300), Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca (401 – 600) și Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu (401 – 600).

Universitatea din București, în primele 3 universități din lume pentru impactul și contribuția la obiectivul „Egalitatea de gen”

Criteriile în funcție de care sunt evaluate instituțiile de învățământ superior în acest clasament au la bază cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă ale Organizației Națiunilor Unite (ONU) incluse în Agenda 2030. Metodologia de clasificare ia în calcul pentru fiecare instituție punctajele pentru primele trei cel mai bine poziționate obiective, la care se adaugă, în mod obligatoriu, „Obiectivul 17 – Parteneriate pentru realizarea obiectivelor”. Pentru ediția din acest an, Universitatea din București a raportat pentru 9 dintre cele 17 obiective. În cazul a șapte dintre cele nouă Obiective raportate, Universitatea din București se află pe prima poziție la nivel național. Este vorba despre „Obiectivul 4 – Educație de calitate”, „Obiectivul 5 – Egalitate de gen”, „Obiectivul 8 – Muncă decentă și creștere economică”, „Obiectivul 10 – Inegalități reduse”, „Obiectivul 11 – Orașe și comunități durabile”, „Obiectivul 16 – Pace, justiție și instituții eficiente”. Acestora li se adaugă „Obiectivul 17 – Parteneriate pentru realizarea obiectivelor”, unde rezultatele universităților din România, afișate în ordine alfabetică, poziționează Universitatea din București și Academia de Studii Economice din București pe primul loc la nivel național și în intervalul 101 – 200 la nivel internațional.

Scorul cel mai bun obținut de Universitatea din București este pentru „Obiectivul 5 – Egalitate de gen”, unde, conform Times Higher Education Impact Rankings 2025, instituția ocupă locul 3 la nivel mondial.

Această poziționare excepțională în top 100 mondial la nivel general pentru implicarea în activități de dezvoltare durabilă și top 3 pentru egalitatea de gen reconfirmă misiunea Universității din București de a fi un spațiu al excelenței, al incluziunii și al responsabilității sociale. Este o recunoaștere a eforturilor susținute ale întregii comunități academice și o încurajare să continuăm prin educație și cercetare, construcția unui viitor sustenabil pentru societatea românească și pentru întreaga lume. Acest rezultat nu este doar un motiv de mândrie, ci și un angajament reînnoit de a acționa în mod concret pentru reducerea inegalităților, promovarea echității, protejarea mediului și consolidarea parteneriatelor care produc schimbare reală. Universitatea din București va rămâne un actor activ și responsabil în transformarea educației și a societății, în România și dincolo de granițele ei”, declară rectorul Universității din București, prof. univ. dr. Marian Preda.

De asemenea, Universitatea din București se regăsește între primele 25 de universități din lume pentru „Obiectivul 4 – Educație de calitate” și între primele 36 universități din lume pentru „Obiectivul 16 – Pace, justiție și instituții eficiente”.

Obiectivul 11 – Orașe și comunități durabile” poziționează Universitatea din București între primele 83 de universități din lume, în timp ce pentru „Obiectivul 8 – Muncă decentă și creștere economică”, Universitatea din București se situează în clasamentul Times Higher Education Impact Rankings 2025 pe poziția 84.

Nu în ultimul rând, Universitatea din București este situată în intervalul 101 – 200 pentru „Obiectivul 1 – Fără sărăcie”, în intervalul 301 – 400, alături de Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, pentru „Obiectivul 10 – Inegalități reduse” și în intervalul 401 – 600, pentru „Obiectivul 3 – Sănătate și bunăstare”.

Prin această performanță fără precedent, Universitatea din București își reconfirmă statutul de lider al învățământului superior din România dovedind că este un partener academic prestigios la nivel internațional. Clasarea în primele 100 de universități din lume în domeniul dezvoltării durabile reflectă consecvența cu care UB promovează valori precum echitatea, responsabilitatea socială, educația de calitate și implicarea activă în viața comunității. Acest rezultat este totodată un angajament ferm pentru viitor: continuăm să construim o universitate ancorată în realitate, care răspunde și se adaptează nevoilor societății, deschisă și capabilă să răspundă provocărilor globale prin cunoaștere, colaborare și inovație.

Clasamentul complet, precum și metodologia de realizare a ierarhiei universităților în funcție de implicarea în activități specifice dezvoltării durabile, pot fi consultate aici.


PREZENTARE VIDEO
INFORMAŢII PUBLICE
PERFECTIONARE
CONCURSURI




© Facultatea de Fizică - Universitatea din Bucureşti