Rezultate ale învăţării |
Cunoștințe |
Aptitudini |
Responsabilitate şi autonomie |
Discipline |
| R1 |
Studentul/absolventul descrie concepte, teorii, principii, fenomene și legi fundamentale ale fizicii |
Studentul/absolventul utilizează adecvat noțiunile și metodele specifice modelării fenomenelor fizice în comunicarea profesională. |
Studentul/absolventul prezintă lucrări și seminarii științifice sau de popularizare, adaptând conținutul la publicul țintă. |
DI.103FI Mecanică fizică I, DI.104FI Fizică moleculară și căldură I , DI.105FI Programarea calculatoarelor (C/C++) |
| R2 |
Studentul/absolventul explică și interpretează concepte, teorii, modele și principii de fizică, evidențiind aplicații practice |
Studentul/absolventul aplică principiile și legile fizicii în rezolvarea problemelor teoretice sau practice, inclusiv în situații parțial imprevizibile. |
Studentul/absolventul gestionează activități sau proiecte tehnice ori profesionale, asumând decizii și coordonând echipe în situații neprevăzute. |
DI.103FI Mecanică fizică I, DI.104FI Fizică moleculară și căldură I , DI.113FI Mecanică fizică II |
| R3 |
Studentul/absolventul stabilește metode adecvate de analiză pentru situații concrete în domeniul fizicii. |
Studentul/absolventul corelează metodele de analiză statistică cu date experimentale, integrând rezultatele și interpretând critic informațiile obținute |
Studentul/absolventul își asumă responsabilitatea pentru dezvoltarea profesională, planificând și evaluând progresul propriu. |
DI.104FI Fizică moleculară și căldură I , DI.105FI Programarea calculatoarelor (C/C++), DI.114FI Fizică moleculară și căldură II |
| R4 |
Studentul/absolventul deduce formule de lucru pentru calcule cu mărimi fizice, utilizând corect principiile și legile fundamentale. |
Studentul/absolventul evaluează critic o comunicare științifică sau un raport de specialitate cu grad de dificultate redus, analizând argumentele și concluziile prezentate. |
Studentul/absolventul execută cu responsabilitate sarcini de muncă independentă și contribuie la abordări interdisciplinare. |
DI.103FI Mecanică fizică I, DI.104FI Fizică moleculară și căldură I , DI.113FI Mecanică fizică II |
| R5 |
Studentul/absolventul descrie sisteme fizice, utilizând teorii și instrumente specifice pentru caracterizarea acestora. |
Studentul/absolventul colectează și interpretează date rezultate din aplicarea metodelor științifice, integrând rezultatele obținute într-un cadru analitic. |
Studentul/absolventul își organizează eficient programul și resursele, respectând termenele limită și normele de siguranță. |
DI.103FI Mecanică fizică I, DI.104FI Fizică moleculară și căldură I , DI.113FI Mecanică fizică II |
| R6 |
Studentul/absolventul identifică alternative optime de analiză pentru obținerea informațiilor relevante, făcând legătura cu principiile fundamentale ale fizicii. |
Studentul/absolventul redactează și prezintă un raport științific sau profesional, respectând cerințele de etică și standardele de calitate. |
Studentul/absolventul utilizează autonom sursele informaționale. |
DI.103FI Mecanică fizică I, DI.105FI Programarea calculatoarelor (C/C++), DI.113FI Mecanică fizică II |
| R7 |
Studentul/absolventul explică principiul de funcționare al unui aparat de măsură sau al unei metode fizice, evidențiind algoritmul utilizat. |
Studentul/absolventul elaborează rapoarte și prezentări științifice, construind argumente logice și coerente privind subiecte de fizică generală. |
Studentul/absolventul efectuează stagii de cercetare în unități de profil, redactând rapoarte privind activitatea și rezultatele obținute. |
DI.104FI Fizică moleculară și căldură I , DI.114FI Fizică moleculară și căldură II , DI.115FI Electricitate și magnetism |
| R8 |
Studentul/absolventul identifică și precizează informații științifice relevante, compararea metodelor analitice cu cele numerice) și reglementări legislative specifice domeniului fizicii. |
Studentul/absolventul compară rezultatele teoretice din literatura de specialitate cu cele experimentale, integrând datele într-un raport sau proiect profesional. |
Studentul/absolventul analizează critic un referat de specialitate sau o comunicare științifică cu grad de dificultate mediu, asumându-și concluziile și recomandările. |
DO.116.2FI Programarea calculatoarelor II (Java), DFC.209FI Informatica aplicată II :Proiectare logică, DFC.211FI Tehnologii Big-data |
| R9 |
Studentul/absolventul identifică metode, tehnici și instrumente de laborator necesare pentru proiectarea și realizarea experimentelor fizice. |
Studentul/absolventul deduce formule de lucru pentru calcule cu mărimi fizice, aplicând în mod adecvat principiile și legile fundamentale. |
Studentul/absolventul demonstrează autonomie în operarea, întreținerea și repararea aparaturii de laborator, respectând standardele de siguranță și calitate. |
DI.103FI Mecanică fizică I, DI.113FI Mecanică fizică II, DI.115FI Electricitate și magnetism |
| R10 |
Studentul/absolventul dobândeşte competențe civice, în special cunoașterea conceptelor și a structurilor sociale și politice pentru o participare activă și democratică a oamenilor
|
Studentul/absolventul dezvoltă abilitățile de comunicare în limba maternă și /sau o limbă de circulație internațională |
Spirit de inițiativă și antreprenoriat – capacitatea de a transforma ideile în acțiune |
DFC.109FI Voluntariat, DFC.121FI Voluntariat, DFC.208FI Voluntariat |
| R11 |
Studentul/absolventul înțelege și asimilează codurile de conduită și obiceiurile din diferite medii în care activează persoanele |
Studentul/absolventul dezvoltă competențele personale, interpersonale și interculturale, prin implicarea în activități care favorizează autocunoașterea, empatia, comunicarea eficientă, respectul față de diversitate și colaborarea cu persoane din medii culturale diferite, în vederea atingerii obiectivelor |
Studentul/absolventul conştientizează asumarea unor riscuri în mod responsabil, prin luarea de inițiative, luarea deciziilor în situații incerte și gestionarea consecințelor într-un mod etic și constructiv. |
DI.117FI Educație fizică, DFC.121FI Voluntariat, DFC.208FI Voluntariat |
| R12 |
Studentul/absolventul conștientizează valorile etice și promovarea integrității instituționale |
Studentul/absolventul dezvoltă capacității de planificare, gestionare și adaptare la activitățile de voluntariat în contexte variate, sociale și culturale, alături de echipe diverse. |
Studentul/absolventul are o participare activă și responsabilă în activități sociale |
DO.116.2FI Programarea calculatoarelor II (Java), DI.202FI Electrodinamică și teoria relativității I, DI.212FI Electrodinamică si teoria relativității II |
| R13 |
Studentul/absolventul definește conceptele fundamentale din disciplinele de bază ale matematicii. |
Studentul/absolventul oferă exemple de utilizare a conceptelor și rezultatelor teoretice de bază la rezolvarea exercițiilor și problemelor formulate în legătură cu tematica parcursă la disciplinele din curriculă. |
Studentul/absolventul folosește gândirea logică, analizează enunțul problemelor și selectează metoda specifică de rezolvare a problemelor din tematica parcursă la disciplinele din curriculă. |
DI.101FI Analiză reală, DI.102FI Algebră, geometrie şi ecuații diferențiale, DI.111FI Ecuațiile Fizicii matematice |
| R14 |
Studentul/ absolventul cunoaște vocabularul de bază și terminologia de specialitate într-o limba străină din domeniul fizicii, structura textelor științifice și formatele de comunicare academică internațională. |
Studentul/absolventul este capabil să citească, să înțeleagă și să traducă texte de specialitate, să extragă informații relevante din surse științifice internaționale și să comunice oral și în scris într-un mod autonom și profesional. |
Studentul/ absolventul utilizează responsabil sursele informaționale internaționale, respectând normele de etică academică și demonstrând inițiativă în învățarea limbajului științific de specialitate |
DI.105FI Programarea calculatoarelor (C/C++), DO.107.2FI Autorat și diseminarea informației științifice , DO.116.1FI Sisteme de operare |
| R15 |
Studentul/absolventul identifică, explică și argumentează concepte fundamentale de structuri de date, algoritmi și paradigme de programare, precum și a arhitecturii calculatoarelor. |
Studentul/absolventul elaborează, dezvoltă și demonstrează soluții software complexe utilizând algoritmi eficienți și paradigme diverse de programare |
Studentul/absolventul coordonează echipe tehnice pentru dezvoltarea de aplicații informatice, asumând decizii responsabile legate de optimizarea și integrarea acestora |
DI.105FI Programarea calculatoarelor (C/C++), DO.116.2FI Programarea calculatoarelor II (Java), DI.217FI Instrumentație virtuală şi achiziție de date |
| R16 |
Studentul/absolventul descrie, identifică și explică funcționarea și administrarea rețelelor de calculatoare și a sistemelor de operare |
Studentul/absolventul propune, proiectează, justifică configurarea, asigurarea securității și optimizarea infrastructurilor IT. Studentul/absolventul proiectează, aplică, operează, dezvoltă baze de date relaționale |
Studentul/absolventul construiește etic și responsabil soluții IT sigure și scalabile, colaborând cu specialiști din domenii conexe. |
DI.105FI Programarea calculatoarelor (C/C++), DO.116.2FI Programarea calculatoarelor II (Java), DFC.119FI Arhitectura calculatoarelor numerice |
| R17 |
Studentul/absolventul identifică, compară, recunoaște și descrie concepte și tehnici avansate din domeniul inteligenței artificiale, învățării automate și procesării limbajului natural |
Studentul/absolventul proiectează, implementează, experimentează modele predictive și dezvoltă aplicații bazate pe algoritmi de învățare automată. |
Studentul/absolventul aplică un cadru etic în utilizarea AI, cu responsabilitate față de impactul social al soluțiilor propuse |
DO.116.2FI Programarea calculatoarelor II (Java), DFC.119FI Arhitectura calculatoarelor numerice, DO.306.1FI Programare orientată pe obiecte |
| R18 |
Studentul/absolventul numește, oferă exemple, concluzionează, specifică, recunoaște și argumentează critic metodele de proiectare și management al proiectelor informatice complexe, utilizând strategii moderne. |
Studentul/absolventul inițiază, pregătește, realizează, propune metode de dezvoltare a proiectelor informatice complexe. Studentul/absolventul realizează rapoarte profesionale specifice. |
Studentul/absolventul dezvoltă un mediu colaborativ și își asumă responsabilitatea pentru succesul livrării proiectelor la timp și conform cerințelor. Studentul/absolventul organizează echipe tehnice și gestionează ciclul de viață al proiectelor software |
DI.105FI Programarea calculatoarelor (C/C++), DO.116.1FI Sisteme de operare, DO.116.2FI Programarea calculatoarelor II (Java) |
| R19 |
Înțelegerea și însușirea normelor de etică profesională și a practicilor etice ce caracterizează comunitatea științifică și academică. |
Studentul/absolventul aplică principiile etice în activitatea profesională, și respectă drepturile asupra proprietății intelectuale |
• Studentul/absolventul aplică în mod autonom comportamente și deprinderi etice inclusiv gândirea critică, rigoarea metodologică, integritatea profesională și responsabilitatea față de mediu și comunitate. |
DI.105FI Programarea calculatoarelor (C/C++), DI.106FI Limba străină I, DO.107.1FI Etică profesională și proprietate intelectuală |
| Disciplina \ Rezultat |
R1 |
R2 |
R3 |
R4 |
R5 |
R6 |
R7 |
R8 |
R9 |
R10 |
R11 |
R12 |
R13 |
R14 |
R15 |
R16 |
R17 |
R18 |
R19 |
Nr rez |
| Analiză reală |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
1 |
| Electrodinamică și teoria relativității I |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
8 |
| Algebră, geometrie şi ecuații diferențiale |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
1 |
| Mecanică fizică I |
X |
X |
|
X |
X |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
| Fizică moleculară și căldură I |
X |
X |
X |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
| Programarea calculatoarelor (C/C++) |
X |
|
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
|
X |
X |
8 |
| Limba străină I |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
1 |
| Etică profesională și proprietate intelectuală |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
1 |
| Autorat și diseminarea informației științifice |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
X |
2 |
| Educație fizică |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
1 |
| Voluntariat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
| Informatică aplicată I |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
1 |
| Ecuațiile Fizicii matematice |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
1 |
| Analiză complexă |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
1 |
| Mecanică fizică II |
X |
X |
|
X |
X |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
| Fizică moleculară și căldură II |
X |
X |
X |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
| Electricitate și magnetism |
|
|
|
X |
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
| Sisteme de operare |
|
|
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
X |
|
5 |
| Programarea calculatoarelor II (Java) |
|
|
X |
|
|
|
|
X |
|
|
|
X |
|
|
X |
X |
X |
X |
|
7 |
| Educație fizică |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
X |
2 |
| Complemente de matematică și ecuațiile fizicii matematice |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
1 |
| Arhitectura calculatoarelor numerice |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
|
3 |
| Prelucrarea datelor fizice și metode numerice |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
1 |
| Voluntariat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
| Optică |
X |
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
|
X |
|
|
|
7 |
| Mecanică cuantică II |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
| Bazele fizicii atomice |
|
X |
|
|
X |
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
| Limba străină II |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
1 |
| Retele de calculatoare și administrare |
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
| Mecanică analitică |
X |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
| Metode numerice și simulare în fizică |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
| Elemente de programare avansată |
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
| Educație fizică |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
1 |
| Voluntariat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
| Informatica aplicată II :Proiectare logică |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
| Geometrie diferențială și aplicații în fizică |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
1 |
| Tehnologii Big-data |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
| Electrodinamică si teoria relativității II |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
X |
9 |
| Mecanică cuantică I |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
| Electronică |
|
|
|
X |
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
| Fizica nucleului |
X |
X |
|
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
| Termodinamică şi Fizică statistică |
X |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
| Instrumentație virtuală şi achiziție de date |
|
|
X |
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
3 |
| Practica de specialitate (3 săpt. x 30 ore) |
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
| Introducere in Radioastronomie |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
| Complemente de matematică |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
| Voluntariat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
| Fizica moleculei |
|
X |
|
|
X |
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
| Fizica solidului |
X |
X |
X |
X |
X |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
9 |
| Fizica particulelor elementare |
X |
X |
X |
X |
X |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
| Baze de date |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
X |
|
2 |
| Programare orientată pe obiecte |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
X |
X |
X |
|
4 |
| Sisteme de achiziție și procesare a datelor |
|
|
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
| Voluntariat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
1 |
| Programare în FORTRAN pentru fizicieni |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
| Coduri de calcul în fizica nucleară și a particulelor elementare |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
| Practica de specialitate (2 săpt. x 30 ore) |
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
| Elaborarea lucrării de licenţă |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
| Programare web |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
|
3 |
| Tehnici de extragere și analiză a datelor (Data mining) |
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
| Arhitectura și programarea sistemelor de calcul paralel |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
|
|
4 |
| Tehnologii în protecția informației |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
| Inteligență artificială-algoritmi de recunoaștere a imaginilor (computer vision) |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
| Grafică asistată de calculator |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
| Econofizică |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
| Fizica plasmei și aplicații |
|
|
|
|
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
X |
|
|
X |
|
|
|
5 |
| Dispozitive și circuite electronice |
|
|
|
X |
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
| Sisteme cu microprocesoare |
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
| Voluntariat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
X |
1 |
| Total |
20 |
15 |
15 |
16 |
19 |
10 |
13 |
6 |
11 |
4 |
5 |
3 |
9 |
6 |
4 |
9 |
5 |
7 |
13 |
|