UNIVERSITATEA DIN BUCUREŞTI
FACULTATEA DE FIZICĂ


Misiunea programului de studii universitare de licență „Fizică informatică” este aceea de a forma specialişti în această știință interdisciplinară, cu competențe care permit aplicarea  cunoștințelor și abilităților computaționale în domenii definitorii pentru societatea modernă (educație inițială, cercetare-dezvoltare în domeniile tehnologiei nucleare și subnucleare, materialelor avansate, comunicațiilor și tehnologiei informației etc.).

Obiective:

  • Pregătirea studenţilor pentru o carieră inițială în domeniile în care cunoașterea principiilor fizicii, a metodelor și tehnicilor teoretice și experimentale specifice este îmbinată cu metode și tehnici de calcul, simulare, analiză numerică și de date (laboratoare de cercetare&dezvoltare, sistemul educațional, comunicații și tehnologia informației etc.).
  • Formarea de competenţe şi aptitudini legate de:
    • aplicarea în mod creativ a cunoştinţelor dobândite în vederea înţelegerii şi modelării proceselor și fenomenelor fizice;
    • prelucrarea şi analiza datelor experimentale, utilizarea și dezvoltarea unor pachete software specifice;
    • dezvoltarea şi folosirea de aplicaţii informatice și instrumentație virtuală pentru rezolvarea diferitelor probleme de fizică;
    • comunicarea propriilor rezultate și observații
    • lucrul în echipă și desfășurarea de activități interdisciplinare;
    • etica și responsabilitățile specifice domeniului Fizică
    • formarea și utilizarea abilităților de dezvoltare personală în vederea construirii unei cariere de succes;

Contract de studii
Plan de învăţământ (anul universitar 2025-2026)
Fişele disciplinelor

Parcurs în carieră/posibilități de continuare a studiilor:

  • Absolvenții pot continua studiile în cadrul programelor de studii de master ale facultății sau oricăror programe de studii de masterat în Fizică sau în domenii înrudite
  • Fizician în laboratoare de cercetare-dezvoltare din institute de cercetare sau companii
  • Profesor în învățământul preuniversitar
  • Specialist în analiza de date (institute de cercetare, companii, inclusiv în sistemul bancar)

Profesii vizate: 

  • Fizician
  • Fizician, specialist în analiza de date
  • Profesor în învățământul preuniversitar (în condițiile legii)

Plan de învăţământ

UNIVERSITATEA DIN BUCUREŞTI
FACULTATEA DE FIZICĂ
Domeniul de studdii universitare de Licenţă: Fizică
Programul de studdii universitare de Licenţă: Fizică informatică
Durata studiilor: 3 (180 ECTS)
Anul 1
Discipline obligatorii
COD Disciplina Tipul disciplinei
Semestrul I
Semestrul II
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
c.t. l.p. sem. c.t. l.p. sem.
DI.101FI Analiză reală complementară 3 3 examen 6 Față în față
DI.102FI Algebră, geometrie şi ecuații diferențiale complementară 2 3 examen 6 Față în față
DI.103FI Mecanică fizică I fundamentală 2 2 examen 5 Față în față
DI.104FI Fizică moleculară și căldură I fundamentală 2 2 examen 5 Față în față
DI.105FI Programarea calculatoarelor (C/C++) fundamentală 1 2 colocviu 4 Față în față
DI.106FI Limba străină I complementară 1 colocviu 2 Față în față
DI.111FI Ecuațiile Fizicii matematice de specialitate 2 2 examen 5 Față în față
DI.112FI Analiză complexă complementară 2 2 examen 5 Față în față
DI.113FI Mecanică fizică II fundamentală 1 1 1 examen 4 Față în față
DI.114FI Fizică moleculară și căldură II fundamentală 1 1 1 examen 4 Față în față
DI.115FI Electricitate și magnetism fundamentală 3 3 1 examen 8 Față în față
1067 957
Total ore / săptămână:
23
28
21
26
Discipline optionale
COD Disciplina Tipul disciplinei
Semestrul I
Semestrul II
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
c.t. l.p. sem. c.t. l.p. sem.
DO.107.1
DO.107.2
Etică profesională și proprietate intelectuală
Autorat și diseminarea informației științifice
complementară 1 colocviu 2 Față în față
DO.116.1
DO.116.2
Sisteme de operare
Programarea calculatoarelor II (Java)
specialitate 1 2 colocviu 4 Față în față
100 120
Total ore / săptămână:
1
2
3
4
Discipline facultative
COD Disciplina Tipul disciplinei
Semestrul I
Semestrul II
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
c.t. l.p. sem. c.t. l.p. sem.
DFC.109FI Voluntariat 0 verificare 1 0
DFC.110FI Informatică aplicată I de specialitate 2 2 verificare 4 Față în față
DFC.118FI Complemente de matematică și ecuațiile fizicii matematice complementară 2 2 examen 3 Față în față
DFC.119FI Arhitectura calculatoarelor numerice de domeniu 2 2 examen 4 Față în față
DFC.120FI Prelucrarea datelor fizice și metode numerice de specialitate 1 1 colocviu 3 Față în față
DFC.121FI Voluntariat 0 verificare 1 0
220 550
Total ore / săptămână:
4
5
10
11
Activități didactice cu credite peste cele prevăzute de legislație
COD Disciplina Tipul disciplinei
Semestrul I
Semestrul II
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
c.t. l.p. sem. c.t. l.p. sem.
DI.108FI Educație fizică conform standardelor ARACIS 1 verificare 1 Față în față
DI.117FI Educație fizică conform standardelor ARACIS 1 verificare 1 Față în față
001 001
Total ore / săptămână:
1
1
1
1

Total ore / anul 1672
Total ore de curs: 294
Total ore activități practice:378
Anul 2
Discipline obligatorii
COD Disciplina Tipul disciplinei
Semestrul I
Semestrul II
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
c.t. l.p. sem. c.t. l.p. sem.
DI.201FI Optică fundamentală 3 2 1 examen 8 Față în față
DI.202FI Electrodinamică și teoria relativității I de domeniu 2 2 examen 5 Față în față
DI.203FI Bazele fizicii atomice fundamentală 2 1 1 examen 5 Față în față
DI.204FI Limba străină II complementară 1 colocviu 2 Față în față
DI.212FI Electrodinamică si teoria relativității II de domeniu 2 2 examen 4 Față în față
DI.213FI Mecanică cuantică I fundamentală 2 2 examen 4 Față în față
DI.214FI Electronică 2 2 Examen 4
DI.215FI Fizica nucleului de specialitate 2 2 examen 5 Față în față
DI.216FI Termodinamică şi Fizică statistică fundamentală 2 2 examen 5 Față în față
DI.217FI Instrumentație virtuală şi achiziție de date de specialitate 1 2 examen 4 Față în față
DI.218FI Practica de specialitate (3 săpt. x 30 ore) de specialitate verificare 4 Față în față
735 1166
Total ore / săptămână:
15
20
23
30
Discipline optionale
COD Disciplina Tipul disciplinei
Semestrul I
Semestrul II
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
c.t. l.p. sem. c.t. l.p. sem.
DO.205.1
DO.205.2
Retele de calculatoare și administrare
Mecanică analitică
2 2 Examen 5
DO.206.1
DO.206.2
Metode numerice și simulare în fizică
Elemente de programare avansată
de specialitate 2 1 examen 5 Față în față
430 000
Total ore / săptămână:
7
10
0
0
Discipline facultative
COD Disciplina Tipul disciplinei
Semestrul I
Semestrul II
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
c.t. l.p. sem. c.t. l.p. sem.
DFC.208FI Voluntariat 0 verificare 1 0
DFC.209FI Informatica aplicată II :Proiectare logică de specialitate 2 2 examen 4 Față în față
DFC.210FI Geometrie diferențială și aplicații în fizică complementară 2 2 examen 3 Față în față
DFC.211FI Tehnologii Big-data de specialitate 2 2 examen 4 Față în față
DFC.219FI Introducere in Radioastronomie complementar 1 1 colocviu 2 Față în față
DFC.220FI Complemente de matematică complementară 1 1 examen 2 Față în față
DFC.221FI Voluntariat 0 verificare 1 0
660 220
Total ore / săptămână:
12
12
4
5
Activități didactice cu credite peste cele prevăzute de legislație
COD Disciplina Tipul disciplinei
Semestrul I
Semestrul II
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
c.t. l.p. sem. c.t. l.p. sem.
DI.207FI Educație fizică conform standardelor ARACIS 1 verificare 1 Față în față
001 000
Total ore / săptămână:
1
1
0
0

Total ore / anul 2630
Total ore de curs: 308
Total ore activități practice:322
Anul 3
Discipline obligatorii
COD Disciplina Tipul disciplinei
Semestrul I
Semestrul II
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
c.t. l.p. sem. c.t. l.p. sem.
DI.301FI Mecanică cuantică II fundamentală 2 2 examen 5 Față în față
DI.302FI Fizica moleculei de specialitate 2 1 1 examen 5 Față în față
DI.303FI Fizica solidului de specialitate 2 2 1 examen 7 Față în față
DI.304FI Fizica particulelor elementare de specialitate 2 1 1 examen 5 Față în față
DI.305FI Baze de date de specialitate 2 2 examen 4 Față în față
DI.310FI Practica de specialitate (2 săpt. x 30 ore) de specialitate verificare 3 Față în față
DI.311FI Elaborarea lucrării de licenţă de specialitate verificare 2 Față în față
1065 000
Total ore / săptămână:
21
26
0
5
Discipline optionale
COD Disciplina Tipul disciplinei
Semestrul I
Semestrul II
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
c.t. l.p. sem. c.t. l.p. sem.
DO.306.1
DO.306.2
Programare orientată pe obiecte
Sisteme de achiziție și procesare a datelor
de specialitate 1 2 examen 4 Față în față
DO.312.1
DO.312.2
Programare web
Tehnici de extragere și analiză a datelor (Data mining)
de specialitate 2 3 examen 5 Față în față
DO.313.1
DO.313.2
Arhitectura și programarea sistemelor de calcul paralel
Tehnologii în protecția informației
complementară 2 2 colocviu 5 Față în față
DO.314.1
DO.314.2
Inteligență artificială-algoritmi de recunoaștere a imaginilor (computer vision)
Grafică asistată de calculator
de specialitate 3 2 examen 5 Față în față
DO.315.1
DO.315.2
Econofizică
Fizica plasmei și aplicații
de specialitate 2 2 examen 5 Față în față
DO.316.1
DO.316.2
Dispozitive și circuite electronice
Sisteme cu microprocesoare
de specialitate 2 2 examen 5 Față în față
120 11110
Total ore / săptămână:
3
4
22
25
Discipline facultative
COD Disciplina Tipul disciplinei
Semestrul I
Semestrul II
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
c.t. l.p. sem. c.t. l.p. sem.
DFC.307FI Voluntariat 0 verificare 1 0
DFC.308FI Programare în FORTRAN pentru fizicieni de specialitate 2 2 examen 3 Față în față
DFC.309FI Coduri de calcul în fizica nucleară și a particulelor elementare de specialitate 2 2 colocviu 3 Față în față
DFC.319FI Voluntariat 0 verificare 1 0
440 000
Total ore / săptămână:
8
7
0
1
Activități didactice cu credite peste cele prevăzute de legislație
COD Disciplina Tipul disciplinei
Semestrul I
Semestrul II
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
TIP
Forma de
verificare
Număr de
credite
Tip predare
c.t. l.p. sem. c.t. l.p. sem.
DI.317FI Examen de licență – proba de cunoștințe fundamentale de Fizică (examen scris) 0 0 5 0
DI.318FI Susținerea lucrării de licență 0 0 5 0
000 000
Total ore / săptămână:
0
0
0
10

Total ore / anul 3556
Total ore de curs: 264
Total ore activități practice:292

Anexa 1 a planului de învățământ - rezultatele învățării

Rezultate
ale
învăţării
Cunoștințe Aptitudini Responsabilitate şi autonomie Discipline
R1 Studentul/absolventul descrie concepte, teorii, principii, fenomene și legi fundamentale ale fizicii Studentul/absolventul utilizează adecvat noțiunile și metodele specifice modelării fenomenelor fizice în comunicarea profesională. Studentul/absolventul prezintă lucrări și seminarii științifice sau de popularizare, adaptând conținutul la publicul țintă. DI.103FI Mecanică fizică I, DI.104FI Fizică moleculară și căldură I , DI.105FI Programarea calculatoarelor (C/C++)
R2 Studentul/absolventul explică și interpretează concepte, teorii, modele și principii de fizică, evidențiind aplicații practice Studentul/absolventul aplică principiile și legile fizicii în rezolvarea problemelor teoretice sau practice, inclusiv în situații parțial imprevizibile. Studentul/absolventul gestionează activități sau proiecte tehnice ori profesionale, asumând decizii și coordonând echipe în situații neprevăzute. DI.103FI Mecanică fizică I, DI.104FI Fizică moleculară și căldură I , DI.113FI Mecanică fizică II
R3 Studentul/absolventul stabilește metode adecvate de analiză pentru situații concrete în domeniul fizicii. Studentul/absolventul corelează metodele de analiză statistică cu date experimentale, integrând rezultatele și interpretând critic informațiile obținute Studentul/absolventul își asumă responsabilitatea pentru dezvoltarea profesională, planificând și evaluând progresul propriu. DI.104FI Fizică moleculară și căldură I , DI.105FI Programarea calculatoarelor (C/C++), DI.114FI Fizică moleculară și căldură II
R4 Studentul/absolventul deduce formule de lucru pentru calcule cu mărimi fizice, utilizând corect principiile și legile fundamentale. Studentul/absolventul evaluează critic o comunicare științifică sau un raport de specialitate cu grad de dificultate redus, analizând argumentele și concluziile prezentate. Studentul/absolventul execută cu responsabilitate sarcini de muncă independentă și contribuie la abordări interdisciplinare. DI.103FI Mecanică fizică I, DI.104FI Fizică moleculară și căldură I , DI.113FI Mecanică fizică II
R5 Studentul/absolventul descrie sisteme fizice, utilizând teorii și instrumente specifice pentru caracterizarea acestora. Studentul/absolventul colectează și interpretează date rezultate din aplicarea metodelor științifice, integrând rezultatele obținute într-un cadru analitic. Studentul/absolventul își organizează eficient programul și resursele, respectând termenele limită și normele de siguranță. DI.103FI Mecanică fizică I, DI.104FI Fizică moleculară și căldură I , DI.113FI Mecanică fizică II
R6 Studentul/absolventul identifică alternative optime de analiză pentru obținerea informațiilor relevante, făcând legătura cu principiile fundamentale ale fizicii. Studentul/absolventul redactează și prezintă un raport științific sau profesional, respectând cerințele de etică și standardele de calitate. Studentul/absolventul utilizează autonom sursele informaționale. DI.103FI Mecanică fizică I, DI.105FI Programarea calculatoarelor (C/C++), DI.113FI Mecanică fizică II
R7 Studentul/absolventul explică principiul de funcționare al unui aparat de măsură sau al unei metode fizice, evidențiind algoritmul utilizat. Studentul/absolventul elaborează rapoarte și prezentări științifice, construind argumente logice și coerente privind subiecte de fizică generală. Studentul/absolventul efectuează stagii de cercetare în unități de profil, redactând rapoarte privind activitatea și rezultatele obținute. DI.104FI Fizică moleculară și căldură I , DI.114FI Fizică moleculară și căldură II , DI.115FI Electricitate și magnetism
R8 Studentul/absolventul identifică și precizează informații științifice relevante, compararea metodelor analitice cu cele numerice) și reglementări legislative specifice domeniului fizicii. Studentul/absolventul compară rezultatele teoretice din literatura de specialitate cu cele experimentale, integrând datele într-un raport sau proiect profesional. Studentul/absolventul analizează critic un referat de specialitate sau o comunicare științifică cu grad de dificultate mediu, asumându-și concluziile și recomandările. DO.116.2FI Programarea calculatoarelor II (Java), DFC.209FI Informatica aplicată II :Proiectare logică, DFC.211FI Tehnologii Big-data
R9 Studentul/absolventul identifică metode, tehnici și instrumente de laborator necesare pentru proiectarea și realizarea experimentelor fizice. Studentul/absolventul deduce formule de lucru pentru calcule cu mărimi fizice, aplicând în mod adecvat principiile și legile fundamentale. Studentul/absolventul demonstrează autonomie în operarea, întreținerea și repararea aparaturii de laborator, respectând standardele de siguranță și calitate. DI.103FI Mecanică fizică I, DI.113FI Mecanică fizică II, DI.115FI Electricitate și magnetism
R10 Studentul/absolventul dobândeşte competențe civice, în special cunoașterea conceptelor și a structurilor sociale și politice pentru o participare activă și democratică a oamenilor Studentul/absolventul dezvoltă abilitățile de comunicare în limba maternă și /sau o limbă de circulație internațională Spirit de inițiativă și antreprenoriat – capacitatea de a transforma ideile în acțiune DFC.109FI Voluntariat, DFC.121FI Voluntariat, DFC.208FI Voluntariat
R11 Studentul/absolventul înțelege și asimilează codurile de conduită și obiceiurile din diferite medii în care activează persoanele Studentul/absolventul dezvoltă competențele personale, interpersonale și interculturale, prin implicarea în activități care favorizează autocunoașterea, empatia, comunicarea eficientă, respectul față de diversitate și colaborarea cu persoane din medii culturale diferite, în vederea atingerii obiectivelor Studentul/absolventul conştientizează asumarea unor riscuri în mod responsabil, prin luarea de inițiative, luarea deciziilor în situații incerte și gestionarea consecințelor într-un mod etic și constructiv. DI.117FI Educație fizică, DFC.121FI Voluntariat, DFC.208FI Voluntariat
R12 Studentul/absolventul conștientizează valorile etice și promovarea integrității instituționale Studentul/absolventul dezvoltă capacității de planificare, gestionare și adaptare la activitățile de voluntariat în contexte variate, sociale și culturale, alături de echipe diverse. Studentul/absolventul are o participare activă și responsabilă în activități sociale DO.116.2FI Programarea calculatoarelor II (Java), DI.202FI Electrodinamică și teoria relativității I, DI.212FI Electrodinamică si teoria relativității II
R13 Studentul/absolventul definește conceptele fundamentale din disciplinele de bază ale matematicii. Studentul/absolventul oferă exemple de utilizare a conceptelor și rezultatelor teoretice de bază la rezolvarea exercițiilor și problemelor formulate în legătură cu tematica parcursă la disciplinele din curriculă. Studentul/absolventul folosește gândirea logică, analizează enunțul problemelor și selectează metoda specifică de rezolvare a problemelor din tematica parcursă la disciplinele din curriculă. DI.101FI Analiză reală, DI.102FI Algebră, geometrie şi ecuații diferențiale, DI.111FI Ecuațiile Fizicii matematice
R14 Studentul/ absolventul cunoaște vocabularul de bază și terminologia de specialitate într-o limba străină din domeniul fizicii, structura textelor științifice și formatele de comunicare academică internațională. Studentul/absolventul este capabil să citească, să înțeleagă și să traducă texte de specialitate, să extragă informații relevante din surse științifice internaționale și să comunice oral și în scris într-un mod autonom și profesional. Studentul/ absolventul utilizează responsabil sursele informaționale internaționale, respectând normele de etică academică și demonstrând inițiativă în învățarea limbajului științific de specialitate DI.105FI Programarea calculatoarelor (C/C++), DO.107.2FI Autorat și diseminarea informației științifice , DO.116.1FI Sisteme de operare
R15 Studentul/absolventul identifică, explică și argumentează concepte fundamentale de structuri de date, algoritmi și paradigme de programare, precum și a arhitecturii calculatoarelor. Studentul/absolventul elaborează, dezvoltă și demonstrează soluții software complexe utilizând algoritmi eficienți și paradigme diverse de programare Studentul/absolventul coordonează echipe tehnice pentru dezvoltarea de aplicații informatice, asumând decizii responsabile legate de optimizarea și integrarea acestora DI.105FI Programarea calculatoarelor (C/C++), DO.116.2FI Programarea calculatoarelor II (Java), DI.217FI Instrumentație virtuală şi achiziție de date
R16 Studentul/absolventul descrie, identifică și explică funcționarea și administrarea rețelelor de calculatoare și a sistemelor de operare Studentul/absolventul propune, proiectează, justifică configurarea, asigurarea securității și optimizarea infrastructurilor IT. Studentul/absolventul proiectează, aplică, operează, dezvoltă baze de date relaționale Studentul/absolventul construiește etic și responsabil soluții IT sigure și scalabile, colaborând cu specialiști din domenii conexe. DI.105FI Programarea calculatoarelor (C/C++), DO.116.2FI Programarea calculatoarelor II (Java), DFC.119FI Arhitectura calculatoarelor numerice
R17 Studentul/absolventul identifică, compară, recunoaște și descrie concepte și tehnici avansate din domeniul inteligenței artificiale, învățării automate și procesării limbajului natural Studentul/absolventul proiectează, implementează, experimentează modele predictive și dezvoltă aplicații bazate pe algoritmi de învățare automată. Studentul/absolventul aplică un cadru etic în utilizarea AI, cu responsabilitate față de impactul social al soluțiilor propuse DO.116.2FI Programarea calculatoarelor II (Java), DFC.119FI Arhitectura calculatoarelor numerice, DO.306.1FI Programare orientată pe obiecte
R18 Studentul/absolventul numește, oferă exemple, concluzionează, specifică, recunoaște și argumentează critic metodele de proiectare și management al proiectelor informatice complexe, utilizând strategii moderne. Studentul/absolventul inițiază, pregătește, realizează, propune metode de dezvoltare a proiectelor informatice complexe. Studentul/absolventul realizează rapoarte profesionale specifice. Studentul/absolventul dezvoltă un mediu colaborativ și își asumă responsabilitatea pentru succesul livrării proiectelor la timp și conform cerințelor. Studentul/absolventul organizează echipe tehnice și gestionează ciclul de viață al proiectelor software DI.105FI Programarea calculatoarelor (C/C++), DO.116.1FI Sisteme de operare, DO.116.2FI Programarea calculatoarelor II (Java)
R19 Înțelegerea și însușirea normelor de etică profesională și a practicilor etice ce caracterizează comunitatea științifică și academică. Studentul/absolventul aplică principiile etice în activitatea profesională, și respectă drepturile asupra proprietății intelectuale • Studentul/absolventul aplică în mod autonom comportamente și deprinderi etice inclusiv gândirea critică, rigoarea metodologică, integritatea profesională și responsabilitatea față de mediu și comunitate. DI.105FI Programarea calculatoarelor (C/C++), DI.106FI Limba străină I, DO.107.1FI Etică profesională și proprietate intelectuală

Anexa 2 a planului de învățământ - matricea rezultatelor învățării

Disciplina \ Rezultat R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8 R9 R10 R11 R12 R13 R14 R15 R16 R17 R18 R19 Nr rez
Analiză reală X 1
Electrodinamică și teoria relativității I X X X X X X X X 8
Algebră, geometrie şi ecuații diferențiale X 1
Mecanică fizică I X X X X X X 6
Fizică moleculară și căldură I X X X X X X 6
Programarea calculatoarelor (C/C++) X X X X X X X X 8
Limba străină I X 1
Etică profesională și proprietate intelectuală X 1
Autorat și diseminarea informației științifice X X 2
Educație fizică X 1
Voluntariat X 1
Informatică aplicată I X 1
Ecuațiile Fizicii matematice X 1
Analiză complexă X 1
Mecanică fizică II X X X X X X 6
Fizică moleculară și căldură II X X X X X X 6
Electricitate și magnetism X X X 3
Sisteme de operare X X X X X 5
Programarea calculatoarelor II (Java) X X X X X X X 7
Educație fizică X X 2
Complemente de matematică și ecuațiile fizicii matematice X 1
Arhitectura calculatoarelor numerice X X X 3
Prelucrarea datelor fizice și metode numerice X 1
Voluntariat X X 2
Optică X X X X X X X 7
Mecanică cuantică II X 1
Bazele fizicii atomice X X X 3
Limba străină II X 1
Retele de calculatoare și administrare X 1
Mecanică analitică X X X 3
Metode numerice și simulare în fizică X 1
Elemente de programare avansată X 1
Educație fizică X 1
Voluntariat X X 2
Informatica aplicată II :Proiectare logică X 1
Geometrie diferențială și aplicații în fizică X 1
Tehnologii Big-data X 1
Electrodinamică si teoria relativității II X X X X X X X X X 9
Mecanică cuantică I X 1
Electronică X X X 3
Fizica nucleului X X X X X 5
Termodinamică şi Fizică statistică X X X X 4
Instrumentație virtuală şi achiziție de date X X X 3
Practica de specialitate (3 săpt. x 30 ore) X X X X 4
Introducere in Radioastronomie X 1
Complemente de matematică X 1
Voluntariat X X 2
Fizica moleculei X X X 3
Fizica solidului X X X X X X X X X 9
Fizica particulelor elementare X X X X X X X 7
Baze de date X X 2
Programare orientată pe obiecte X X X X 4
Sisteme de achiziție și procesare a datelor X X 2
Voluntariat X 1
Programare în FORTRAN pentru fizicieni X 1
Coduri de calcul în fizica nucleară și a particulelor elementare X 1
Practica de specialitate (2 săpt. x 30 ore) X X X 3
Elaborarea lucrării de licenţă X X X 3
Programare web X X X 3
Tehnici de extragere și analiză a datelor (Data mining) X 1
Arhitectura și programarea sistemelor de calcul paralel X X X X 4
Tehnologii în protecția informației X 1
Inteligență artificială-algoritmi de recunoaștere a imaginilor (computer vision) X 1
Grafică asistată de calculator X 1
Econofizică X 1
Fizica plasmei și aplicații X X X X X 5
Dispozitive și circuite electronice X X X 3
Sisteme cu microprocesoare X 1
Voluntariat X 1
Total 20 15 15 16 19 10 13 6 11 4 5 3 9 6 4 9 5 7 13


FACULTATEA DE FIZICĂ

---Noutăţi---

Universitatea din București, prima universitate din România și pe poziția 93 la nivel mondial pentru implicarea în activități de dezvoltare durabilă, conform Times Higher Education Impact Rankings 2025

UB, pe locul 3 în lume la impactul și contribuția la obiectivul „Egalitatea de gen”

Universitatea din București este prima universitate din România și pe locul 93 la nivel mondial conform Times Higher Education Impact Rankings 2025, unul dintre cele mai cunoscute clasamente din spațiul academic internațional, care evaluează universitățile cu cea mai mare implicare în activități specifice dezvoltării durabile.

Este pentru prima dată când o universitate din România se situează în primele 100 de universități în clasamentul general Times Higher Education Impact Rankings 2025.

La nivel național, dintre cele 25 de universități incluse în clasament, Universitatea din București, care se află pe primul loc, este urmată de trei universități membre ale Consorțiului Universitaria: Academia de Studii Economice din București (201 – 300), Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca (401 – 600) și Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu (401 – 600).

Universitatea din București, în primele 3 universități din lume pentru impactul și contribuția la obiectivul „Egalitatea de gen”

Criteriile în funcție de care sunt evaluate instituțiile de învățământ superior în acest clasament au la bază cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă ale Organizației Națiunilor Unite (ONU) incluse în Agenda 2030. Metodologia de clasificare ia în calcul pentru fiecare instituție punctajele pentru primele trei cel mai bine poziționate obiective, la care se adaugă, în mod obligatoriu, „Obiectivul 17 – Parteneriate pentru realizarea obiectivelor”. Pentru ediția din acest an, Universitatea din București a raportat pentru 9 dintre cele 17 obiective. În cazul a șapte dintre cele nouă Obiective raportate, Universitatea din București se află pe prima poziție la nivel național. Este vorba despre „Obiectivul 4 – Educație de calitate”, „Obiectivul 5 – Egalitate de gen”, „Obiectivul 8 – Muncă decentă și creștere economică”, „Obiectivul 10 – Inegalități reduse”, „Obiectivul 11 – Orașe și comunități durabile”, „Obiectivul 16 – Pace, justiție și instituții eficiente”. Acestora li se adaugă „Obiectivul 17 – Parteneriate pentru realizarea obiectivelor”, unde rezultatele universităților din România, afișate în ordine alfabetică, poziționează Universitatea din București și Academia de Studii Economice din București pe primul loc la nivel național și în intervalul 101 – 200 la nivel internațional.

Scorul cel mai bun obținut de Universitatea din București este pentru „Obiectivul 5 – Egalitate de gen”, unde, conform Times Higher Education Impact Rankings 2025, instituția ocupă locul 3 la nivel mondial.

Această poziționare excepțională în top 100 mondial la nivel general pentru implicarea în activități de dezvoltare durabilă și top 3 pentru egalitatea de gen reconfirmă misiunea Universității din București de a fi un spațiu al excelenței, al incluziunii și al responsabilității sociale. Este o recunoaștere a eforturilor susținute ale întregii comunități academice și o încurajare să continuăm prin educație și cercetare, construcția unui viitor sustenabil pentru societatea românească și pentru întreaga lume. Acest rezultat nu este doar un motiv de mândrie, ci și un angajament reînnoit de a acționa în mod concret pentru reducerea inegalităților, promovarea echității, protejarea mediului și consolidarea parteneriatelor care produc schimbare reală. Universitatea din București va rămâne un actor activ și responsabil în transformarea educației și a societății, în România și dincolo de granițele ei”, declară rectorul Universității din București, prof. univ. dr. Marian Preda.

De asemenea, Universitatea din București se regăsește între primele 25 de universități din lume pentru „Obiectivul 4 – Educație de calitate” și între primele 36 universități din lume pentru „Obiectivul 16 – Pace, justiție și instituții eficiente”.

Obiectivul 11 – Orașe și comunități durabile” poziționează Universitatea din București între primele 83 de universități din lume, în timp ce pentru „Obiectivul 8 – Muncă decentă și creștere economică”, Universitatea din București se situează în clasamentul Times Higher Education Impact Rankings 2025 pe poziția 84.

Nu în ultimul rând, Universitatea din București este situată în intervalul 101 – 200 pentru „Obiectivul 1 – Fără sărăcie”, în intervalul 301 – 400, alături de Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, pentru „Obiectivul 10 – Inegalități reduse” și în intervalul 401 – 600, pentru „Obiectivul 3 – Sănătate și bunăstare”.

Prin această performanță fără precedent, Universitatea din București își reconfirmă statutul de lider al învățământului superior din România dovedind că este un partener academic prestigios la nivel internațional. Clasarea în primele 100 de universități din lume în domeniul dezvoltării durabile reflectă consecvența cu care UB promovează valori precum echitatea, responsabilitatea socială, educația de calitate și implicarea activă în viața comunității. Acest rezultat este totodată un angajament ferm pentru viitor: continuăm să construim o universitate ancorată în realitate, care răspunde și se adaptează nevoilor societății, deschisă și capabilă să răspundă provocărilor globale prin cunoaștere, colaborare și inovație.

Clasamentul complet, precum și metodologia de realizare a ierarhiei universităților în funcție de implicarea în activități specifice dezvoltării durabile, pot fi consultate aici.


PREZENTARE VIDEO
INFORMAŢII PUBLICE
PERFECTIONARE
CONCURSURI




© Facultatea de Fizică - Universitatea din Bucureşti