UNIVERSITATEA DIN BUCUREŞTI
FACULTATEA DE FIZICĂ


REGULAMENTE
Regulamentul studiilor universitare de doctorat in Universitatea din Bucuresti



Regulamentul Şcolii Doctorale de Fizică. Contine Metodologia de desfăşurare şi finalizare a studiilor universitare de doctorat la Şcoala Doctorală de Fizică si Metodologia de acordare şi retragere a afilierii în calitate de conducător de doctorat la Şcoala Doctorală de Fizică.



Metodologia UB privind încurajarea performanței în activitatea de cercetare a studenților doctoranzi. Formularele aferente le gasiti aici, la METODOLOGIE PRIVIND ÎNCURAJAREA PERFORMANȚEI ÎN ACTIVITATEA DE CERCETARE A STUDENȚILOR DOCTORANZI. Această metodologie detaliază modul de accesare a fondurilor pentru participarea la manifestări ştiinţifice naţionale şi internaţionale, efectuarea stagiilor de documentare/cercetare/pregătire doctorală, susţinerea financiară a tezelor realizate în cotutelă internaţională, efectuarea stagiilor în străinătate pentru studenţii-doctoranzi înscrişi pe ruta Doctoratului European, asigurarea materialelor şi echipamentelor (prin achiziţionare sau închiriere) necesare activităţii de cercetare a studenţilor-doctoranzi, susţinerea financiară pentru publicarea articolelor ştiinţifice, etc.
După completarea documentelor necesare solicitării sprijinului financiar, studenţii-doctoranzi sunt sfătuiţi ca, înainte de a obţine semnăturile necesare, să trimită aceste documente electronic la adresa director@csud.unibuc.ro pentru verificare.

Atentie:
  • depunerea Notei de fundamentare pentru sprijinul financiar cat si a documentelor aferente (Acceptul/invitatia din partea organizatoruilor dar si Cererea de deplasare in cazul deplasarilor externe) este indicat sa se faca cu minim 2 saptamani inaintea plecarii in deplasare sau a primelor achizitii pe care studentul-doctorand doreste sa le deconteze la intoarcere deoarece aceste documente vor fi verificate financiar in vederea emiterii dispozitiei de deplasare, proces care poate dura de la cateva zile pana la doua saptamani.
  • Nota de fundamentare (si dupa caz Cererea), care trebuie sa aiba semnaturile studentului doctorand dar si ale conducatorului de doctorat, directoului Scolii doctorale, cat si a Decanului (pe cererea de deplasare), in campurile prevazute pentru aceste semnaturi, se vor depune la Registratura financiara (Rectorat, etajul 4), urmand ca aceste documente sa fie ulterior transmise catre CSUD/domnului director CSUD spre aprobare.
  • dupa finalizarea evenimentului/deplasarii, studentul este asteptat in termen de 30 de zile calendaristice pentru a demara procedura de decont. Recomandarea este ca acest lucru sa se intample cat mai repede dupa incheierea evenimentului, pentru a avea suficient timp sa sevsolutioneze eventualele situatii aparute (documente lipsa, erori in completarea referatului de decont samd). In cazul mai rar si bine justificat in care studentul a beneficiat de avans, acesta trebuie sa se prezinte in termen de 3 zile pentru decont.
  • facturile destinate decontarii trebuie emise cu datele studentului (pentru decont nu mai e nevoie de factura emisa pe datele UB). Mai multe detalii despre procedura de decont a deplasarilor externe se poate gasi la pagina: https://unibuc.ro/international/deplasari-in-strainatate/cadre-didactice/


Metodologie privind acordarea burselor si a altor forme de sprijin pentru studentii-doctoranzi din UB



Programul de prevenire a abandonului studiilor universitare de doctorat



Precizari cu privire la situatiile de extindere a duratei activitatii studentului-doctorand. Studenţii-doctoranzi care au depăşit 12 luni de extensie a duratei studiilor universitare de doctorat prin: prelungire, perioadă de graţie sau amânare a susţinerii publice a tezei de doctorat, pot beneficia de aprobarea unei noi cereri de extensie a duratei studiilor doctorale doar dacă respectă cerinţele din capitolul II al Programului de prevenire a abandonului studiilor universitare de doctorat.



Procedura privind "controlul electronic anti-plagiat preventiv al tezelor de doctorat"



Procedură privind utilizarea sistemului electronic de verificare a gradului de similitudine de către studenții-doctoranzi, în cadrul Universității din București



Procedură privind finalizarea studiilor universitare de doctorat, depunerea tezei de doctorat în vederea susţinerii publice și transmiterea dosarului de doctorat la Ministerul Educației şi formularele aferente.
Pentru evaluarea tezelor de doctorat în conformitate cu criteriile recomandate de Comisia de Fizică a CNATDCU, Lista de lucrări a doctoranzilor trebuie să includă punctajele AIS (Article Influence Score) şi FI (Factor de Impact) pentru toate lucrările în domeniul tezei, precum şi valorile cumulate ale acestor punctaje. Pentru acordarea calificativului tezei de doctorat se iau în considerare doar lucrările publicate în strictă legatură cu teza de doctorat.



Procedură proprie privind recunoaşterea automata în cadrul Universitatea din Bucureşti a diplomei de doctor şi a titlului de doctor în ştiinţe sau într-un domeniu professional, obţinute în străinătate




© Facultatea de Fizică - Universitatea din Bucureşti